ZAMAN BEREDAR PESAKA BERGILIR

ZAMAN BEREDAR PESAKA BERGILIR
ZAMAN BEREDAR PESAKA BERGILIR
ZAMAN BEREDAR PESAKA BERGILIR

Wednesday, December 15, 2010

Administrator

Saya pernah menghadapi masaalah apabila telah menukar setting administrator pada laptop. Ini kerana saya telah membuatkan setting private/hidden pada fail/folder administrator.Selepas itu pula saya telah menguwudkan satu lagi administrator lain pada laptop tersebut. Akibatnya semua fail tersebut telah tidak dapat dilihat lagi.
Untuk menyelesaikannya saya terpaksa log-in dengan menekan F8 dan dalam keadaan safe mode barulah fail tersebut dapat dipaparkan.Rakan saya Shahrom (Kuantan) telah menasihatkan saya menggunakan run command. dengan menaip (control userpasswords2) dan mengubah pada pop up tersebut dengan membuat administrator log-on automatically.

No comments: